כתבה - הליך פשיטת רגל

בשבוע שעבר העלינו את השאלות הרלוונטיות להליך פשיטת רגל ומיפינו את ההבדלים הקיימים בין הליכי הוצאה לפועל לבין הליכי פשיטת הרגל.

היום נעמוד על מהות ההליך ועל אופן הטיפול שלנו בחייבים.
חשוב להדגיש, כי אי -עמידה בדרישות ההליך יכולה לגרור את ביטולו לכן מומלץ מאוד לא להמר על עתידכם הכלכלי ולהתקשר עם משרד עו"ד אשר כל מומחיותו היא בהליכים אלו.
נקודה נוספת מתייחסת לעובדה כי לא כל החייבים והחובות מתאימים להליכים אלו וישנן מסלולים נוספים (עליהם נרחיב בהמשך) שיכולים להיות טובים יותר.

הליך חדלות פירעון (פשיטת רגל) :

הליך חדלות הפירעון (בשמו הנפוץ : פשיטת רגל), החל על אדם יחיד, עצמאי, שכיר או עוסק מורשה, אולם לא על חברה, שעליה יחולו הליכי פירוק או הבראה. זהו מצב משפטי שבו אדם מצהיר שאינו מסוגל לשלם את חובותיו והרשויות מכירות בחוסר יכולת זו. משהוכרז אדם כפושט רגל הדבר משפיע על יכולתו לקבל על עצמו עסקאות מסחריות, לצאת מהארץ, לכהן בתפקידים ציבוריים ועוד.
הישות הסטטוטורית המפקחת על פשיטות הרגל היא הכונס הרשמי. משרד המשפטים מגדיר את תפקידו של הכונס הרשמי: "הצורך בפיקוח נובע מהעובדה שבהליכי חדלות פירעון מעורבים צדדים רבים אשר עניינם ההדדי, ולעיתים השונה, עשוי להיות מפוקח בצורה הטובה ביותר בידי גורם ניטרלי ונטול פניות. הכונס הרשמי משמש כנאמן על נכסי החייב מכוח ברירת הדין מקום שלא מונה נאמן אחר. במקרה שמונה נאמן, הכונס הרשמי משמש כמפקח על פעולותיו. בית המשפט המוסמך לדון בענייני חדלות פירעון, הוא בית המשפט השלום."

הליך חדלות פירעון נועד להשיג שתי מטרות:

הראשונה היא להסדיר את כינוס נכסי החייב ולחלק אותם בדרך השוויונית והיעילה ביותר בין הנושים, לפי סדר העדיפות המופיע בחוק, והשנייה היא לאפשר לחייב שנקלע לקשיים כלכליים ואינו מסוגל לפרוע את חובותיו לפתוח "דף חדש" בחייו הכלכליים על ידי קבלת הפטר מן החובות (משרד המשפטים, אתר האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, הליכי פשיטת רגל) כדי להשיג מטרות אלו דיני פשיטת הרגל מורים על פעולות מאוזנות לאכיפה קולקטיבית נגד
רכושם של החייבים בד בבד עם האפשרות להביא לשמיטת חובות החייב על ידי מתן צו ההפטר.

צעד ראשון:
על מנת לבחון ולקבל את ההחלטה הנכונה לאיזה הליך יהיה נכון להפנות את החייבים אנו מבצעים פגישת יעוץ בחינם, בפגישה זו אנו ממפים את התיק ואת החובות ועומדים על נסיבות היווצרות החובות.
במידה והחלטנו כי הדרך הנכונה והמתאימה ביותר לטיפול בחובות היא באמצעות כניסה להליך של חדלות פירעון אנו מבצעים את הפעולות הבאות:
החתמה על יפוי כח ועל הסכם שכ"ט.
הגשת הבקשה לצו פתיחת הליכים לממונה.
קבלת צו תשלומים והשלמת מסמכים לפי צורך.
במידה והתקבל צו פתיחת הליכים גבוה, מוגשת בקשה להפחתת צו התשלומים החודשי.
קביעת מועד חקירה אצל הנאמן.
הכנת החייב לחקירה- סימולציה.
הגעה עם החייב לחקירה אצל הנאמן.
הגשת דוחות דו חודשיים – על החייב להגיש דוחות דו חודשיים המפרטים את הוצאותיו ואת
הכנסותיו- אישור הגשת הדוחות טרם שליחתם.
מועד דיון להכרזה על חדלות פירעון.
קביעת תוכנית שיקום כלכלית הרלוונטית לחייב.

אל תהמרו על עתידכם הכלכלי!!!

אל תוותרו על הזכויות שמגיעות לכם
פנו אלינו עוד היום בטלפון לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות!

או מלאו כבר עכשיו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם:

צרו קשר עוד היום

לייעוץ ללא התחייבות מלאו את הפרטים: