הסדרי חוב

הפטר מחובות:

אומנות ניהול משא ומתן היא שם המשחק בהגעה להסדרים עם נושים. אינו דומה תיק א' לתיק ב' וכל תיק יהיה מאופיין בנסיבותיו הוא, אך המכנה המשותף עובר אצל עו"ד המטפל בתיק והמנהל את המשא ומתן מול הנושים/זוכים.
קיימים כיום מגוון טקטיקות המאפשרות את ניהול המשא ומתן על הפחתת חובותיו של החייב אשר מנוהלות על ידי עורך הדין על הצד הטוב ביותר.

לתיקון מס' 47 לחוק ההוצאה לפועל, תשכ"ז – 1967 (מתן הפטר לחייב מוגבל באמצעים (הוכנסו תיקונים המאפשרים ליותר חייבים להגיש בקשה להפטר מחובותיו.
במהלך שנת 2019, במסגרת הוראת שעה, חייבים אשר הוכרזו כ"חייבים מוגבלים באמצעים" במערכת ההוצאה לפועל, ואשר עונים לתנאים המפורטים להלן יהיו זכאים להגשת בקשה לקבלת הפטר מחובותיהם וכל זאת על פי שיקול דעתו של רשם ההוצאה לפועל.

מהם התנאים להגשת הבקשה?

  1. חייב מוגבל באמצעים מעל 4 שנים ברציפות.
  2. סכום חובותיו עד 800,000 ₪.
  3. חובות עד 2,000,000 ₪ שסכום הקרן לא עולה על 400,000 ₪. (כולל חובות שאינם בני הפטר).
  4. תשלום מלא של צו החיוב בתשלומים או תשלום של לפחות 18 תשלומים ב-3 שנים האחרונות ובנוסף אסור שבעת הגשת הבקשה יהיו קיימים לחייב חובות בגין תשלומים.
  5. החייב לא נמצא בהליך פשיטת רגל.
  6. אין לחייב נכסים הניתנים לעיקול.

הסדרי חוב בין החייב ובין נושיו הוא בעיקרו הסכם פשרה אותו מאמצים שני הצדדים ואשר במסגרתו ישנן הסכמות ביחס להקטנת סכום החוב של החייב באופן משמעותי וכל זאת שלא במסגרת הליך משפטי בבית משפט או במסגרת הסכם בהוצאה לפועל.

החשיבות והיתרונות של הגעה להסדר חוב באופן ישיר אל מול הנושים מייתרת הליכים משפטיים ומעורבות של בית משפט או של לשכת ההוצאה לפועל ומאפשרת לחייב לקבל הגנה מפני נקיטת הליכים נגדו ולהסיר את ההגבלות שחלות עליו או שיחולו עליו לפי בקשת נושיו.

יתרון נוסף בניהול הליך משא ומתן ישיר בין החייב ובין הנושים היא משך ניהול ההליך, בעוד שההליך בבית המשפט או בשלכת הוצאה לפועל יכול להמשך על פני חודשים רבים הרי שהסדר חוב מקצר באופן משמעותי את ההליך, מפשט אותו ועוזר לחסוך בעלויות כספיות משמעותיות הכרוכות בתשלום ריביות והצמדות.

ברור הוא כי  ניהול משא ומתן ישיר בין הנושים ובין עורך דינו של החייב חייב להתבסס על אמון ועל מקצועיות בעוד שמטרתו של עורך הדין הינה למנוע מצב בו יינקטו הליכים והגבלות כנגד החייב תוך חתירה להגעה להסדר עוד לפני פתיחת תיק בהוצאה לפועל.

חשוב להבין כי הסדר חוב אינו מחייב תשלום מלא של החוב או פריעתו בתשלום אחד, אלא ניהול משא ומתן לשכנוע הנושים כי הפחתת ניכרת ומשמעותית של החובות ופריסתם לתשלומים חודשיים רבים יותר היא הנכונה ביותר עבורם ועבור החייב.

מניסיון העבר, נושים רבים מעדיפים להגיע להסדר ולפשרה על סכומים נמוכים יותר מגובה החובות מתוך אינטרס לקבל את הכסף המוצע ולא להמתין או להסתכן בהליכתו של החייב להליכים של חדלות פירעון.

אל תתמודדו עם המצב לבד
פנו אלינו עוד היום בטלפון לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות!

או מלאו כבר עכשיו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם:

צרו קשר עוד היום

לייעוץ ללא התחייבות מלאו את הפרטים: